Follow me~

25 February 2012

nak senang, kena susah dulu

salam'alaik =)

('',)

bermulanya semester ini aku tinggal di rumah sewa. setelah lama berfikir, bagi aku ada banyak kelebihan dan kesenangan tinggal di rumah sewa. tapi, setiap orang mempunyai pendapat masing2 bergantung dgn keperluan masing2. 

dan, sudah seminggu berlalu untuk semester baru, baru jadual kuliah. jadual tutorial belum keluar lagi. pastinya semester ini sangat pack dengan 6 subjek dan hanya 4 bulan je nak habiskan semua silibus dan assignment2 yang pastinya berlonggok untuk setiap subjek. moga aku tabah ! hehe. ketabahan aku sedikit teruji juga sebab sekarang ni aku dah takde kereta. dari semester satu sampailah tiga aku bawa kereta. ralat sikit bila takde kereta ni. nak bergerak ke sana ke mari agak susah. terasa patah kaki. sangat2 terasa. sepanjang minggu ni memang rasa nak nangis je. but, aku tenangkan hati. aku tengok student2 yang takde kereta, bersusah payah naik bas dan jalan kaki datang kelas. kalu dorang boleh susah, why not aku tak. Alhamdulillah aku dapat sesuaikan diri sikit2. kena rajin berjalan la lepas ni. =)

tinggal kat rumah sewa ni, dah jauhla dari hiruk pikuk asrama. rasa rindu pulak. kalu dulu bosan2 aku selalu la pegi rumah member2 silat. borak2. yelah, time awal2 semester ni la nak lepak2 n borak2 sbb belum busy lagi.  serius rindu sangat2 especially kak Amal, partner silat aku. Alhamdulillah, aku dipertemukan dengan kak Amal masa pegi library. menangis kerinduan sekejap. hu3. sedih kot! kalu tak, benda2 sedih aku citer kat dia. tapi, dah tinggal jauh ni, nak citer kat sape? Erm. takpe2, belajar bersusah2 dahulu..

pagi tadi juga, dah selesai doa selamat, solat hajat dan bacaan yasin di rumah sewa aku. semuanya pelajar lelaki dijemput. malu aku terkenangkan peristiwa pagi tadi. aku jadi orang yang paling lambat turun dari bilik. masa tu, pelajar2 lelaki dah stat memenuhi ruang tamu. bila aku turun dari tangga, rasa macam rombongan meminang yang datang. hu3. hati berdebor2 yang amat sangat masa lalu ruang tamu. memang aku tak toleh langsung sapa yang datang. malu2. agak2 nye macam tu lah kot perasaan orang datang meminang. hehe =) kelakar pulak bila mengenangkan. 

No comments: