Follow me~

26 October 2012

Nasi Beriani Eidul Adha

Assalamualaikum

tetiba excited giler nk update blog. ha3
tyme tengah kembang kempis ni, tu yang nak merapu kat sini..

Selamat Hari Raya Aidil Adha 1433H

Menu pagi raya ialah nasi beriani. Ingatkan mak aku yang nak masak. Beria benar mak beli bahan bagai. Last2, mak amanahkan pada aku suruh masak pagi raya ni. Mak khoje la pulak. Hu3.

Cane nak masak? Tak pernah masak nasi nih. Aku ikut jela resipi yang tertulis di belakang rencah nasi beriani maggi tuh disulami tawakal, doa dan keyakinan. Kih3. Siap je nasi beriani masak, tetiba kawan adik datang sekali dengan makcik dan nenek nya. Ho3.

Help2. Bayangkan kegelabahan yang aku alami. Lauk-lauk semua dah terhidang. Kena la jemput makan kan. Tapi..nasi nye aku belum cuba lagi. Adehh.. Erm2.. Hidang jela.

Sedap ke tak..? Sedap ke tak?

Sedap nye ! Nenek tu cakap. Makcik tu pun cakap sedap !

Alhamdulillah. Kembang kempis aku. Ha3. Alhamdulillah. Terima kasih nenek dan makcik. Nasib baik takde anak laki, kalau tak, boleh buat menantu. Ha3. Perasan.


nasi beriani :D




No comments: