Follow me~

21 May 2012

jalan-jalan singapura

2nd link, can see spore from here
Assalamualaikum..

baru balik obersea la..ada bau tak? hehe

dalam kesempitan ruang masa yang ada, aku stil pegi jenjalan. ade peluang takleh lepaskan, betul tak? tapi kalau dalam kesempitan wang, tak seronok sikit la berjalan. dah hujung2 semester ni, biaselah. poket kering kontang.

sangat best dapat ke obersea even singapura. kota singa la katakan. ngauuuum ! mula2 obersea, lama2 opkoz la overrrrrrrr the sea yang jauh pula. hehe. trip ni under student USIM yang manage. so, aku follow je. nak tengok tempat orang.
almost high building in here

seriusly, seronok ! sebab aku ada buku kecil warna merah @ passport. teruja pulak tengok sendiri punya. pasni leh jalan2 lagi jauh. lepas tu, bila sampai di singapura. keterujaan aku terserlah sangat. wow ! canggih-manggih bangunan yang ada di singapura. macam tengok dalam tv je bangunan yang ada. kagum dengan seni reka bentuk setiap bangunan. semua lain-lain dan unik ! sangat unik !

sampai je di sana, aku pergi ke kedai sourvenir yang murah. kat orchard road tak silap. dapatlah 10$ untuk 3 helai tshirt of singapore dan 10$ untuk 2 packs of truffle chocolate made in turkey dan tak lupe aku beli keychain of singapore 16$ for 6.

then sempat melawat ke arab street, masjid sultan untuk solat jamak taqdim, merlion park, dan sentosa island. kat sentosa island aku dapat tengok macam2. tempat tu macam taman tema jugak la. aku sempat merasa song of the sea. superb ! pancaran gambar melalui laser ke arah air yang dipancut dari pantai. tak dapat nak ungkap bagaimana. tapi, sangat hebat.

unique !
darilah 8.30 pagi ke 10.30 malam di singapura, berjalan seharian suntuk, akhirnya exhausted ! best tapi letih la. dalam bas, apalagi tak ingat dunia la. huhu. 3 pagi sampai dalam keadaan mamai. adeh.

jam 9 pagi, kena datang kampus pulak. lagi haru-biru. separuh hari kat kampus pada hari Ahad? oh, sangat terbaik !




merlion park
tourist ckp ni mama lion =)
 
museum


kat merlion park dah boleh nmpk bgunan yg ade kapal kat bumbung. nama pe , tak tahu

temple at china town

universal studio
song of the sea

nak tulis banyak2 tak pandai, jadi. layan je la gambar yg mane ade ye? =)

last but not least, good to know, singapore a real fine place. tak percaya?
> no bird feeding 
> no smoking
> no urinating in lift
> no dumping
> no chewing gum
> no spitting
> no flower-picking
> no flushing

sume perkara di atas akan didenda sebanyak $ 500 bagi satu kesalahan. gulp ! 

No comments: