Follow me~

12 August 2012

Kad Raya Bertuah

Bismillah..

Puasa Ramadhan hanya tinggal seminggu je lagi. 10 malam terakhir juga hampir ke penghujungnye. Bak kata ustaz kat Ikim pagi tadi, bila dah sampai ke fasa terakhir ni kena la marathon. Lari laju-laju. Habis je Ramadhan tahun ni, kenan tunggu pulak tahun depan nak kejar pahala berganda-ganda. Itu pun kalau diberikan kesempatan hidup di muka bumi pinjaman Allah ni.

InsyaAllah apa yang termampu aku lakukan, aku buat. Sesungguhnya nak melakukan ibadat ni amat payah sebab diri manusia ini terdiri daripada nafsu. Andai kalah dengan nafsu tidur, maka tidurlah lebih enak dari menghidupkan malam dengan mencari Lailatul Qadar, malam terbaik dari seribu bulan.

Walau aku rasa tak sempat nak menghabiskan 30 juzuk Al-Quran, tapi aku akan pecut selaju-lajunya. Aku akan cuba. Jangan mengalah selagi pemegang mohor raja-raja belum isytihar esoknya raya. Hehe. Aja-aja fighting ! Andai lah tidak dapat aku habiskan khatam, insyaAllah moga Ramadhan kali ini lebih meriah pahala yang dapat aku kaut dan juga limpahan rahmat, maghfirah dan redhaNya pada aku hamba yang lemah lagi dhaif ini. 

Kesempatan raya yang akan menjelma tepat seminggu lagi, aku nak post kad raya la. Kebetulan dapat empat keping kad raya free dari Mouth & Foot Painting Artists Sdn.Bhd. Jadi aku taknak sia-siakan kad ni, aku nak bagi pada yang bertuah. Lepas post kat fesbuk, ada volunteer nak kad raya. hehe. Lagi sekeping, aku nak bagi pada kakak angkat aku, Miss Chanchira.


Moga kehadiran kad raya ni pada kamu-kamu Aminah & Kak Aisyah, Firdaus, Ali Imran dan Kak Chanchira menceriakan hari raya kalian. Terimalah pemberian yang tidak seberapa ini. InsyaAllah =)



1 comment:

Nazz@Purple said...

salam,

sy pernah dpt kad ni..dan dh guna..tp tak sempat buat pmbayran mak dh terbuang kertas yg ade info nak buat bayaran mcm mana..awak boleh tak email kat sye alamat atau no tel fon atau cara buat pembayaran tuk yg terima kad ni..rasa cm berhutang la plak (T_T)..email sye ye naz.purple[at]gmail.com gntikan [at] dgn @