Follow me~

06 March 2012

sakit, satu nikmat Allah =)

Assalamualaikum wbt

aku insan lupa. Allah mengingatkan aku padaNya melalui sakit yang ditimpakan.

terima kasih Allah =)




Allah berfirman di dalam surah At-Tagaabun, ayat 11 yang bermaksud:
"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu"
dah lama tak merasai nikmat sakit. last demam kuat masa kat kuis dulu. kalau tak silap tahun 2008. sebelum tu denggi tahun 2006. dan sekarang pulak chicken pox 2012. =) 
seminggu bakal berada dirumah. dasat jugak sakit nie. 30 minit duk dalam bilik doktor. mcm2 ditanya. yelah, bahaya bagi sesiapa yang pernah bersentuhan dengan pesakit chicken pox. sesiapa yang belum pernah dijangkiti, berwaspada lah ! kat sini ada sedikit info tentang chicken pox dan aku juga baru tahu. tq uncle Google =)

moga aku memperoleh nikmat yang dijanjikan Allah melalui sakit yang ditimpakan. jom baca petikan dari iluvislam.com berkaitan hikmah sakit.


 http://www.iluvislam.com/tazkirah/nasihat/1455-sakit-antara-penghapus-dosa-dan-peningkat-darjat.html

"Ya Allah, ampunkan segala dosa-dosaku, 
aku hanya insan yang kerdil lagi lupa akan semua nikmatMu "

No comments: