Follow me~

02 July 2012

aku masih di bumi nilai

bismillah..

masih di bumi nilai
even cuti semester dah start dari minggu lepas lagi. tapi menggigihkan diri untuk ke trenin silat hari-hari. minggu depan dah start masum. pertandingan yang paling gah dan berprestij yang ada di peringkat universiti.

tapi, latihan kali ini berbeza memang berbeza. coach shawn bekas atlit negara dah tak bersama team silat usim. sangat terkesan bila kehilangan dia. tapi nak buat macam mana. bersama coach mae jelah. agak terasa tensen sebenarnya dengan keadaan team yang baru nak naik. harapan dari coach yang amat tinggi, tapi ada juga atlit yang ambil lewa dan tak konsiste trenin. kesatuan tu takde dalam team.

rasa sangat lain lah. dan harapan yang menggunung tinggi pada aku dan partner untuk dapatkan pingat untuk masum kali ini. selaku senior dan pemegang kedudukan nombor 4 pada masum tahun lepas. siapa taknak pecahkan rekod lama. bila coach dah tinggal sorang ni, fokus kepada aku n partner dah kurang. asyik main buah sama. dah dua tahun kot. even ada la tambah atau tukar sikit. tapi sikit sangat. keterujaan aku takde ! aku berharap dapatlah main buah baru masum kali ini. tapi...

aku rasa, cukuplah untuk masum kali ini. sebab, takde apa-apa perubahan yang akan berlaku jika keadaan masih macam ni. semuanya akan bergantung pada diri sendiri bila dah senior. tapi apa lebihnya senior nak dibandingkan dengan junior. sama je. cuma title dan pengalaman yang membezakan. dari segi kemahiran bagi aku masih sama. rasa tertekan bila di treat seperti 'awak senior, awak patut tahu apa yang patut dibuat'.
pergh! memang ayat mencengkam giler. honestly, even aku bersama coach yang sama hampir dua tahun, aku tak kenal dan aku tak faham apa yang coach mahu. kesian kan.

seperti yang aku rancang, enough is enough. aku nak cari peluang lain dan memberikan ruang kepada orang lain. kalau nak jaga hati orang je, last diri sendiri yang rasa seksa. ada cara lain untuk aku bantu team. bukan hanya semata curahkan keringat dan masa. banyak lagi cara lain. aku masih sayangkan team. dan aku takkan tinggalkan team. but, kena cari lain untuk aku supaya dapat menyumbangkan sesuatu kepada team pencak silat ini.

hwaiting liza ! strive for your last masum. insyaAllah.

No comments: