Follow me~

09 January 2013

refleksi12+impian13

Assalamualaikum ;)

Kali ni entry wajib bila dah masuk tahun baru. Mula la nak terpikir2 apa yang nak dicapai pulak tahun ni. 2013. hurm.

Sebelum senaraikan yang 2013, yang tahun lepas dah tercapai ke cik liza? Hehe. Alhamdulillah, almost its happened. terima kasih Allah. tink.tink. jom kita buat cek-list sikit apa azam tahun lepas ye.

satu. aku berharap dapat berjumpa dengan jodoh. hehe. 
jadi ? Alhamdulillah telah berkenalan dengan seseorang yang tidak kusangka dan kuduga. selama ini hanya berkawan, dan akhirnya telah upgrade ke level seterusnya. insyaAllah, jika Allah membenarkan hubungan ini diteruskan, opkoz la aku nak mendapatkan hubungan yang diredhai olehNya. ameen2x. ngee~

dua. nak jadi muslimah yang lebih baik dari tahun sebelumnya.
jadi? Alhamdulillah. aku menemui sahabat2 yang mampu untuk aku sentiasa di dalam biah solehah. walaupun tidak lah aku sebaik dan sealim muslimah2 diluar sana, namun aku sentiasa menjauhi laranganNya dan mendekatkan diri kepadaNya.

tiga. nak gembirakan hati mak abah.
jadi? Alhamdulillah. aku merasakan sejak masuk belajar ni, aku jadi anak yang mula ambil berat tentang keluarga. mungkin dah besar kan. kerap juga telefon mak, tanya hal-hal dirumah. sampaikan mak yang jarang telefon aku, dah start tanya bila aku nak balik kalau aku sibuk di hujung minggu. hehe. i love you mak. sekarang dah pandai jiwang2 dengan mak. yelah, esok lusa nak jadi isteri orang dah. ahaks. time ni lah nak berbakti dengan mak abah betul2. =(

empat. lima. dan enam. nak masak: sejak tinggal kat rumah sewa ni, macam dah masak even menu asyik berulang jek. haha. baru nak pandai la katakan. menabung: dah start dah, sebab fikir nak kawen kan. kenalah start kumpul duet. tapi, masalahnya, tak penuh2 tabungnya. haha. last, nak reduce weight: berjaya juga turun dari 50kg ke 47kg. tapi bertahan seminggu je. haha. sebabnya, sakit. then, mantain 49kg. oklah tue kan. hihi.

okey then, apa yang aku impikan pada tahun 2013 ni? jeng2. pikiaq jap. apa eh?

ha? erm..jap..

>>boleh tak aku nak impikan, aku nak sangat bertunang pada tahun ini. sebab aku nak sangat kawen tahun depan. haha. sesuai pada usia aku 25 tahun. erk. tua dah kot 25 tahun tu. btw, berdoa pada Allah. Dia Maha Mengetahui dari aku.

then,

>>aku nak beli motor. lebih tepat lagi, skuter. yeeha ! dah survey kat kedai motor area nilai ni. terjumpa lah kedai yang menawarkan harga yang sangat tertarik menarik lagi da bom kan. mampu aku nak beli. tapi... lesen L motor dah lama expired. hoho. kena wat lesen semula la jawabnya. sabar ye SUZUKI NEX. akan ku milikimu.

lagi2,

>> erm. yang ni agak penting rasanya. tinggal setahun je lagi, aku kat usim ni. jadi aku taknak la mensia-siakan peluang yang ada. aku nak membiasakan diri dengan menghadiri majlis-majlis ilmu. rugi rasanya tak pergi. ini ajelah masa yang ada. takut nanti bila dah kerja, tak dapat peluang yang free macam ni lagi. ilmu agama ni penting. nak harungi dunia yang penuh pancaroba kat luar tuh. so, kena bersiap ! sedia ! haiyaaaaak !

rasanya, tahun 2013 ini, tak banyak yang ingin aku capai. sebabnya, azam 2012 masih perlu diteruskan. istiqamah. insyaAllah. banyak sangat nak diimpikan, belum tentu diri ini berdaya nak capai. insyaAllah. insyaAllah.

..padaMu aku meminta pertolongan dan padaMu juga aku berserah ya Allah..
=)

No comments: